Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy informuje, že v návaznosti na jednání vlády ČR dne 10. května 2021 bylo vydáno:
Novelizované mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví k omezení provozu ve školách a školských zařízeních, s účinností od 17. 5. 2021. Tímto mimořádným opatřením se oproti současnosti mění následující:
▪ na území celé České republiky se umožňuje osobní přítomnost žáků 1. stupně bez rotací
▪ v Ústeckém kraji pokračuje rotace tříd 2. stupně
 
Ve školních družinách a školních klubech
▪ na území celé České republiky dochází ke zrušení omezení. Provoz je v běžném režimu, ruší se povinnost homogenních oddělení a skupin
▪ ruší se povinnost zajišťovat péči o děti rodičů vybraných profesí, protože se vrací všichni žáci 1. stupně do základních škol
 
Mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví k testování žáků s účinností od 17. května 2021,
které se mění oproti současnému stavu tak, že se mění frekvence preventivního antigenního testu:
▪ dvakrát týdně v Ústeckém kraji v případě žáků 2. stupně základní školy s tím, že test se provede první den osobní přítomnosti žáka
ve škole v týdnu a mezi jednotlivými termíny testování v jednom týdnu jsou minimálně 2 a maximálně 3 pracovní dny
▪ jedenkrát týdně v případě žáků 1. stupně základní školy s tím, že test se provede první den osobní přítomnosti žáka ve škole
 
Mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví ze dne 4. května 2021, č. j. MZDR 15757/2020-50/MIN/KAN, s účinností od 10. 5. 2021 stanoví, že není povinné nosit ochranu nosu a úst ve venkovních prostorech při zachování odstupu 2 metru od jiných osob, nejde-li o členy domácnosti. Při vycházce nebo pobytu na školní zahradě tedy žák nebo zaměstnanec nemusí mít ochranu nosu a úst, pokud dodrží odstup 2 metry od jiných osob. Ve vnitřních prostorách pak nadále platí povinnost nosit ochranu nosu a úst, se stanovenými výjimkami (mj. děti v mateřské škole).
MŠMT 10. 5. 2021

Vážení rodiče, milí žáci,
v pondělí 10. května začíná prezenční výuka žáků druhého stupně, a to rotačním způsobem.
Třídy se tedy budou střídat. 10. 5. nastoupí do školy šesté a sedmé ročníky (tedy 6.A, 6.B, 6.C, 7.A, 7.B, 7.C), od 17. 5. ročníky osmé a deváté (tedy 8. A, 8. B, 9. A, 9. B). V pondělí a ve čtvrtek se žáci budou testovat. Po půl osmé ráno se sejdou ve třídě podle rozpisu níže, tam testování proběhne za dohledu paní vychovatelek a asistentek. Poté se odeberou do své třídy a v 8.00 začíná běžná výuka. Ten, kdo přijde do školy později, nepůjde do třídy, ale do školní kuchyňky, kde bude otestován a pak teprve odchází na výuku.
 
ROZPIS TESTOVÁNÍ
 
LICHÝ TÝDEN
6.A se testuje v 8.A - L. Večerková
6.B se testujev 8.B - G. Padberg
6.C se testuje v aule - A. Šindelářová
7.A se testuje v 9.A - M. Manič
7.B se testuje v 9.B - Z. Studenovská
7.C se testuje v učebně chemie - V. Lencová
 
SUDÝ TÝDEN
8.A se testuje v 6.A - M. Manič
8.B se testuje v 6.B - A. Šindelářová
9.A se testuje v 7.A  - V. Lencová
9.B se testuje v 7.B - Z. Studenovká
 
Nezapomínejte na zvýšenou hygienu a desinfekci rukou. Tentokrát již bude tělocvik, ale venku, tak si přineste sportovní oblečení na ven.
Pojedeme podle běžného rozvrhu, při online výuce zase podle obvyklého online rozvrhu. Zrušeny budou jen online třídnické hodiny.
Nebudeme používat šatny, přineste si tašku na boty.
Takže: šestky a sedmičky od 10. 5., osmičky a devítky pak od 17. 5. 2021.
TĚŠÍME SE NA VÁS!

Fakultní základní škola Ústí nad Labem stanoví následující kritéria, podle kterých postupuje ředitelka základní školy při rozhodování o přijetí dětí do 1. ročníku školy k plnění povinnosti školní docházky v případech, kdy počet přijatých žádostí, podaných zákonnými zástupci dětí, překročí stanovenou kapacitu počtu žáků v první třídě základní školy.

Plnění povinnosti školní docházky je stanoveno v ust. §§ 36, 37 a 38 zákona č. 561/2004 Sb.,o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů.

Povinná školní docházka se vztahuje na státní občany České republiky a na občany jiného členského státu Evropské unie, kteří na území České republiky pobývají déle než 90 dnů. Dále se povinná školní docházka vztahuje na jiné cizince, kteří jsou oprávněni pobývat na území České republiky trvale, mají povolení k dlouhodobému pobytu nebo vízum s délkou pobytu nad 90 dnů a na účastníky řízení o udělení mezinárodní ochrany.

Maximální počet žáků přijímaných do prvních tříd základní školy stanoví ředitel základní školy podle ust. § 165 odst. 1 písm. a) školského zákona. Kapacita prvních tříd školního roku 2021/2022 je 50 žáků.

Do první třídy se přednostně přijímají děti podle kritérií:

  1. děti s místem trvalého pobytu ve spádové oblasti školy
  2. děti s místem trvalého pobytu mimo spádovou oblast školy, jejichž sourozenec je již žákem této základní školy
  3. děti s místem trvalého pobytu mimo spádovou oblast školy a nemající ve škole sourozence (v případě, že by takovýchto žádostí bylo více, je vybíráno losováním)

Poznámka:

U cizinců se za trvalý pobyt považuje též vízum s délkou pobytu nad 90 dnů nebo povolení k dlouhodobému pobytu.

V Ústí nad Labem 1. 9. 2020

Mgr. Petra Holasová, ředitelka školy

Seznam přijatých dětí
Poř. Identifikátor
1 1870001664
2 1922153984
3 1942224512
4 1949511047
5 2676510729
6 2938188818
7 3362110976
8 3390298624
9 3572600512
10 3841518336
11 3881035776
12 4291030016
13 4485628928
14 4626295808
15 5112371221
16 5297747968
17 5587994784
18 5619637088
19 5815447296
20 5916781312
21 5922499072
22 6252165632
23 6354496968
24 6374815232
25 6734208245
26 6820940891
27 6831799808
28 7059570176
29 7092006485
30 7106537472
31 7107407616
32 7473600512
33 7605944896
34 7871812608
35 7964313672
36 7977686528
37 8169386242
38 8294395392
39 8312427008
40 8321217792
41 8368512896
42 8497236481
43 8629748736
44 8655681664
45 8730480641
46 9095490569
47 9155102208
48 9869865728
49 9924883297
Odklady povinné školní docházky
Poř. Identifikátor
1 2172601856
2 3755134976
3 5580483072
4 9072244096
5 9204387072

Fakultní základní škola Ústí nad Labem, České mládeže 230/2, příspěvková organizace

Motto: Škola by měla být místem radostné tvůrčí práce, kterou se od sebe děti a dospělí učí, a tak se vzájemně obohacují